İşletmeniz veya markanızdan sosyal medya platformlarında ne kadar sık bahsedilirse, marka değeriniz o kadar artmaktadır. Sosyal medyayı aktif olarak kullanan işletmeler, kullanıcılarla direkt olarak iletişime geçebilme imkanına sahiptir. Aynı şekilde kullanıcılarda işletmenizin ürün ve hizmetleri hakkında sizlere direkt olarak ulaşabilirler. Sizlere ürün ve hizmetleriniz hakkında ki düşüncelerini aktarabilir, şikayet ve dileklerini sizlerle çok kolay ve hızlı bir şekilde paylaşabilirler. Böylece işletmenizde eksik olan kriterleri ve müşterilerinizin neler istediğini daha doğru anlayabilir, çalışmalarınızı bu doğrultuda yürütebilirsiniz.

Bunun yanı sıra kullanıcılar sosyal medyayı çok aktif bir şekilde kullanmaktadır. Sosyal medya platformlarında aktif rol almanız, kullanıcılar için güven uyandırmaktadır. Size olan güvenlerini de sosyal medya üzerinde ki hareketleriniz sayesinde arttırabilirsiniz. Kullanıcılar aynı zamanda ürün ve hizmetleriniz hakkında ki görüşlerini sosyal medya üzerinde ki binlerce kullanıcıyla eş zamanlı olarak paylaşabilirler. Böylesi büyük platformlarda yer almak, işletmenizin ve markanızın bilinirliğini ve akılda kalıcılığını arttırmanın en kolay yollarından birisidir. Sosyal medya platformlarında aktif rol almak isteyen işletmelere profesyonel danışmanlık hizmetleri sunmaktayız. Kısaca neler yaptığımızdan bahsedelim.

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır? Sosyal medya yönetimi yapılırken dikkat edilecek birçok husus vardır. Bunlar;

1. Hedef Kitle Belirleme : Sosyal Medya Yönetimi'nin en önemli unsuru hedef kitle belirleme mekanizmasıdır. Belirlediğiniz kitlenizin yaş aralığını, cinsiyetini, ilgi alanlarını ve nelerden hoşlandıklarını bilmelisiniz. Hatta basit anketler yaparak ayrıntılı bilgiler de edinebilirsiniz. Böylelikle sosyal medya paylaşımlarınızla hedef kitlenizin ilgisini daha çok çeken gönderiler paylaşabilirsiniz. Hedef kitlenizi özel hissettirebilmek adına doğum günlerini kutlayabilir, özel günlerde hediye indirimler ve kuponlar gönderebilirsiniz.

2. İçerik Yönetimi : Kaliteli bir sosyal medya yönetimi markanızın, arama motorlarında üst sıralarda çıkmasına da büyük ölçüde yardımcı olur. Bunu başarabilmek için içeriklerinizin özgün ve anlaşılır bir biçimde olması gerekmektedir. İçerik yönetimi, sosyal medya yönetmenin en temel taşlarından biridir. İçeriklerinizi belirlerken hedef kitlenizin dikkatini çekecek gönderileri tercih etmeli ve bunu anlaşılır olarak anlatmayı hedeflemelisiniz. Böylelikle hedef kitlenize daha çabuk ulaşmış olursunuz.

3. Rakip Analizi : Sosyal Medya Yönetiminin bir diğer unsuru olan rakip analizi, rekabet açısından çok önemlidir. Rakiplerinizin güncel hareketlerini takip ederek, onların gönderilerinden daha baskın içerikler paylaşmalısınız. Sosyal Medyanızı her zaman rakiplerinizden daha aktif kullanmalı ve bunları doğru içeriklerle desteklemelisiniz.

4. Reklam Yönetimi : İnternet reklamları gün geçtikçe daha çok kullanılmaktadır. Web sitenizde, arama motoru reklamları kullanmanız dışında, sosyal medya hesaplarınızdan da içeriklerinizi reklam vererek daha fazla hedef kitleye ulaştırmanız mümkündür. Bu sayede daha fazla hedefe ulaşıp, amacınıza daha çabuk ulaşabilirsiniz.

5. Analytics : Sosyal medyada yapılan paylaşımların hedefine ulaşıp ulaşmadığı mutlaka kontrol edilmelidir. Günlük, haftalık ve aylık raporlar alıp, bu raporlara göre strateji değiştirmek, başka alternatifler düşünmek ve reklam bütçenizi artırmanız gerekebilir. Bu sayede daha kaliteli bir sosyal medya yönetimi yapmış olursunuz.

6. İçerik Yönetimi : Sosyal medya platformlarında ki en temel kural sürekli aktif gerektiğidir. Sürekli aktif olunması gereken bir alanda günlük düzeli paylaşımlar yapılmalıdır. Markanızın hizmet ve ürünleri hakkında doğru bilgiler paylaşmak, kullanıcıların sizi daha iyi anlamasını sağlamak gerekmektedir. Bu sebeple kesinlikle profesyonel bir destek almanız gerekir.

7. Takip ( Monitoring ): Kullanıcılar, siz sosyal medya üzerinde aktif olmasanız dahi sizin hakkınızda konuşmaya devam ederler. Sizin onlara olan yakınlığınız ve onları dinlemeniz çok önemlidir. Geleneksek medyada olan medya takip hizmeti artık sosyal medya ve diğer platformlar içinde takip edilmesi gereken zorunlu bir hizmet haline gelmiştir. Bu sebeple bizler de ihtiyacınız olan mecralarda belirli kelimelerle aramalar yapıyor, sektör analizi gerçekleştiriyor ve bu doğrultuda hareket ediyoruz. Böylelikle hangi ürün veya hizmetinizin daha sık konuşulduğunu, işletmeniz veya markanız hakkında ki olumsuz yorumların nerelerden geldiğini görebiliyoruz. Sizler de sosyal medya danışmanlığı hizmetimizden yararlanmak isterseniz bize ulaşın, size yardımcı olalım!

  • Sosyal Medya Yönetimi

    • Instagram
    • Facebook
    • Twitter
    • Linkedin
    • Youtube
    • Hesapların Oluşturulması
    • Tanıtım ve Reklam Çalışması
    • Her Ay Düzenli Uygun Tasarımlar
    • Facebook Raporunun Hazırlanması
    • Kurumsal Tanıtım
    • İçerik Metinlerinin Oluşturulması
    • Haftada 4 Paylaşım
    • 1 Dakikalık Videolar
    • Kullanıcı Adı ve Şifre Teslimi